Format Nedir, Ne İşe Yarar?

 Format
Format, bir diskin yeniden indekslenmesini ve sistemin yeniden kurulmasını sağlar. Optik medyaların (hard disk, disket sürücü, flash disk vb..) okuma ve yazma işlemlerine hazır hale getirilmesi işlemine Format denilmektedir. Kısaca format, bir diski biçimlendirmek demektir.

 İki çeşit format tipi vardır;

1- Low Lewel Format (LLF):
Doğru biçimlendirme olarak da bilinir. Disk yüzeyindeki fiziksel arızaların yeniden yapılandırılmasını sağlar. Çok riskli bir işlemdir.


2- High Level Format (HLF): 
Windows 95'den bu yana Format işlemini kolaylaştıran ve işletim sisteminin disk yönetimi bölümüne entegre edilmiş format türüdür. Kullanıcı İşletim sisteminin Cd/Dvd'si ile sistemi açar ve disk bölümlendirmesi esnasında ilgili disk bölümünü bir dosya sistemi seçip formatlar.


Format Konusunda Bilinmesi Gerekenler :
1) İşletim sisteminin her arızasında format komutuna başvurulmamalıdır. Bu işlem bazen zaman ve iş kaybına yol açabilir. Bunun yerine image programları (Acronis True Image, Ghost gibi) kullanılmalıdır.
2) Yukarıdaki format komutunu komut satırından çalıştırabilirsiniz.
3) Formatlanmış bir medyadan üzerine tekrar herhangi bir bilgi "yazılmadan" veriler büyük oranda kurtarılabilir.
4) Format işlemi sırasında dosya sistemi olarak NTFS dosya sistemini seçmek en akıllıca seçimdir.



KAYNAK
http://sanalkurs.net/format-nedir-ne-degildir-nasil-atilir-3596.html
https://www.frmtr.com/windows-isletim-sistemleri/5769204-format-atmak-ne-demek.html

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İşletim Sistemi